A "buried penis" causes functional problems and embarrassment. In the past, this complex condition was only seen in extremely overweight patients or as a result of severe inflammations in this region. More recently, this problem has also been observed in patients with massive weight loss following bariatric surgery. In these patients there is an abundance of extremely flaccid skin in the suprapubic region, which covers the penis and causes it to "disappear". This leads to balanitis and, in turn, further retraction of the penis. The only solution to this condition is a sophisticated surgical approach in 3 phases: At first, suprapubic tissues must be lifted. Secondly, the penis must be completely denuded and debrided and the correct penopubic/penoscrotal angles must be reconstructed. The last phase includes a strainless coverage of the remaining defect of the penis. This condition has not been widely described in the literature. The general incidence and prevalence in the postbariatric population is unknown, probably due to patients' embarrassment and lack of knowledge on the physicians' end. Nevertheless, the buried penis can be successfully exposed through careful, structured surgical treatment and an interdisciplinary approach between plastic surgeons and urologists.
Der sogenannte „buried Penis“ ist ein funktionell problematischer und beeinträchtigender Zustand. Diese komplexe Erkrankung war bisher bei stark übergewichtigen Menschen und als Folge schwerer Entzündungen bekannt. Nun leiden auch zunehmend postbariatrische Patienten an dieser Problematik. Bei massiver Gewichtsabnahme bildet sich häufig ein Hautüberschuss in der suprapubischen Region, führt zur Abdeckung und einem „Verschwinden“ des Penis. Die dadurch entstehenden Balanitiden führen zur weiteren Einziehung des Gliedes. Eine normale Penisform und Funktion können bei diesem Zustand durch Abdominoplastik nicht mit einfacher Mons pubis Anhebung, sondern nur durch ein spezielles operatives Vorgehen wiederhergestellt werden. Die chirurgische Therapie des Buried Penis hat 3 Bestandteile: Straffung des suprapubischen Bereiches, Decollement des Penis mit folgender Rekonstruktion der korrekten suprapubischen und penoskrotalen Winkel, sowie spannungsfreie Deckung des Penis. Die Problematik der „Buried Penis“ findet in der Literatur noch wenig Beachtung. Die genaue Inzidenz im postbariatrischen Patientengut ist aufgrund von Scham der Betroffenen und fehlender Kenntnis der Behandler nicht bekannt. Die chirurgische Therapie kann durch interdisziplinären Ansatz zwischen Urologen und plastischen Chirurgen eine erfolgreiche Lösung bringen.
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