[The Patient with Chest Trauma: Surgical Management]

Anasthesiol Intensivmed Notfallmed Schmerzther. 2017 Jun;52(6):436-445. doi: 10.1055/s-0042-118058. Epub 2017 Jun 14.
[Article in German]

Abstract

Even though isolated cases of penetrating chest wounds are exceptionally rare in Germany, chest trauma accounts for major morbidity and mortality in over 18 0000 multitrauma patients encountered every year. Injuries range from immediately fatal cardiac wounds and major vessel lacerations to intercostal bleeding, parenchymal damage, chronic haematothorax and secondary empyema. Placement of large-bore chest tubes constitutes a sufficient treatment for most of these pathologies. In select cases further treatment either by minimally invasive techniques (VATS) or conventional thoracotomy is warranted.

Bei Thoraxtraumata reicht das Spektrum von Verletzungen des Herzens und der großen Gefäße über Parenchymläsionen mit Pneumothorax, Blutungen aus den Interkostalgefäßen, bis hin zu chronischen Hämatothoraces und sekundären Empyemen. Die Anlage einer Thoraxdrainage stellt oft eine suffiziente Therapie dar, in bestimmten Fällen ist aber eine weitergehende chirurgische Therapie in minimalinvasiver Technik (VATS) oder via Thorakotomie erforderlich.

Publication types

  • Review

MeSH terms

  • Humans
  • Thoracic Injuries / diagnostic imaging
  • Thoracic Injuries / surgery*
  • Thoracic Surgery, Video-Assisted
  • Thoracic Surgical Procedures / methods*