[Management of suspected early infection after osteosynthesis]

Chirurg. 2021 Oct;92(10):963-972. doi: 10.1007/s00104-021-01377-x. Epub 2021 Mar 26.
[Article in German]

Abstract

The infection rate after fracture osteosynthesis depends on many factors. The postoperative infection rate after osteosynthesis (inpatient treatment) was between 1.15% and 2.04% for the years 2017-2019. The total number of postoperative wound infections was estimated at around 225,000 annually in 2018. Essential factors for reducing the infection rate after osteosynthesis are the favorable choice of the timing of the operation and the surgical procedure as well as the treatment of relevant secondary diseases. If a postoperative wound infection is suspected critical assessment of the wounds in the postoperative course is essential in order to be able to identify and treat this complication at an early stage. After osteosynthesis, early diagnosis of a peri-implant infection and differentiated surgical and antibiotic treatment are the prerequisites for the best possible treatment success.

Die Rate von Infektionen nach der osteosynthetischen Stabilisierung von Frakturen hängt von vielen Faktoren ab. Für die Jahre 2017 bis 2019 wird die postoperative Infektionsrate nach Osteosynthese im stationären Bereich zwischen 1,15 % und 2,04 % angegeben. Die Gesamtzahl der postoperativen Wundinfektionen wird 2018 auf ca. 225.000 jährlich geschätzt. Wesentliche Faktoren zur Reduktion der Infektrate nach Osteosynthese sind die Wahl des Operationszeitpunktes und des Operationsverfahren sowie die Behandlung relevanter Nebenerkrankungen. Bei dem Verdacht auf eine postoperative Wundinfektion ist die kritische Beurteilung der Wunden im postoperativen Verlauf wesentlich, um diese Komplikation frühzeitig erkennen und behandeln zu können. Nach Osteosynthese sind die frühzeitige Diagnosestellung einer periimplantären Infektion und die differenzierte chirurgische und antibiotische Therapie die Voraussetzung für einen bestmöglichen Behandlungserfolg.

Keywords: Acute infection; Implant-associated infections; Osteomyelitis; Surgical sepsis.

MeSH terms

  • Anti-Bacterial Agents / therapeutic use
  • Fracture Fixation, Internal*
  • Humans
  • Surgical Wound Infection* / diagnosis
  • Surgical Wound Infection* / drug therapy
  • Treatment Outcome

Substances

  • Anti-Bacterial Agents