[Analgesia for ventilation - what's new?]

Dtsch Med Wochenschr. 2022 Mar;147(6):319-325. doi: 10.1055/a-1664-1594. Epub 2022 Mar 15.
[Article in German]

Abstract

Monitoring of analgesia, sedation and delirium: The prerequisite for monitoring goal-oriented analgesia and screening for the presence of delirium is the use of validated measuring instruments such as the Richmond Agitation and Sedation Scale as well as an adequate medical and intensive care staffing ratio.

Implementation of analgesia and sedation: The goal, if possible, is an awake, oriented, cooperative patient who is free of pain. In this regard, multimodal analgesic treatment is of great importance. The lowest possible sedation should also be aimed for in COVID-19 patients, although deep sedation is recommended for invasively ventilated COVID-19 patients in the prone position.

Voraussetzung für das Monitoring einer zielorientierten Analgosedierung und das Screening auf die Präsenz eines Delirs sind der Einsatz validierter Messinstrumente wie die Richmond-Agitation-and-Sedation-Scale sowie ein adäquater ärztlicher und intensivpflegerischer Betreuungsschlüssel. DURCHFüHRUNG DER ANALGESIE UND SEDIERUNG: Ziel ist nach Möglichkeit ein wacher, orientierter, kooperativer Patient, der frei von Schmerzen ist. Hierbei kommt der multimodalen analgosedierenden Behandlung eine große Bedeutung zu. Auch bei COVID-19-Patienten sollte eine geringstmögliche Sedierung angestrebt werden, wobei bei invasiv beatmeten COVID-19-Patienten in Bauchlage eine tiefe Sedierung empfohlen wird.

MeSH terms

  • Analgesia*
  • COVID-19* / therapy
  • Delirium* / therapy
  • Humans
  • Pain
  • Pain Management