Livid Fingers after Respiratory Infection Abstract. A 53-year-old patient fell ill with SARS-CoV-2. She suffered from cough, headache and slight exertional dyspnoea. She was hospitalized for a short time as the dyspnoea increased. Two weeks after the first respiratory symptoms, the patient developed painful livid discoloration of the left terminal phalanges I-III. An occlusion of the arteria princeps pollicis and the arteria digitalis communis/propria of the left fingers II and III could be documented in the angiography. In addition to short-term lysis therapy with alteplase, the patient was therapeutically anticoagulated and received aspirin. An ilomedin (iloprost) therapy was carried out.
Zusammenfassung. Eine 53-jährige Patientin erkrankte an SARS-CoV-2. Sie litt unter Husten, Kopfschmerzen und leichter Anstrengungsdyspnoe. Bei zunehmender Dyspnoe wurde sie kurzfristig hospitalisiert. Zwei Wochen nach den respiratorischen Erstsymptomen entwickelte die Patientin dolente livide Verfärbungen der linken Endphalangen I–III. In der Angiografie konnte ein Verschluss der Arteria princeps pollicis und der Arteria digitalis communis/propria der linken Finger II und III dokumentiert werden. Die Patientin erhielt eine lokale intraarterielle Kurzzeit-Lysetherapie mit Alteplase. Ergänzend wurde eine Therapie mit Ilomedin (Iloprost) durchgeführt.
Keywords: COVID-19; Extremitätenischämie; arterial thrombosis; arterielle Thrombose; digital ischemia; digitale Ischämie; limb ischemia.