Contrary to traditional opinion thoracic herniation is more frequent than expected. The disease poses two main challenges: (1) surgical removal and (2) early and correct diagnosis. It is without a doubt that herniated thoracic discs can be difficult to remove. Often enough, it is equally challenging to attribute the correct symptoms to the disease to reach the diagnosis, because there is a great variability and supposedly low specificity of the clinical symptoms, especially concerning pain related symptoms, which are often attributed to muscular or joint related causes. However, radicular complaints and myelopathic deficits usually predominate, but also algetic symptoms exist in patients harboring this disease. The surgical approach should be a ventral one. The postoperative prognosis is mostly good after adequate decompression.
Entgegen der traditionellen Meinung sind Bandscheibenvorfälle in der Brustwirbelsäule häufiger als erwartet. Die Krankheit stellt zwei Hauptprobleme dar: (1) die chirurgische Entfernung und (2) eine frühzeitige und korrekte Diagnose. Es besteht kein Zweifel daran, dass Bandscheibenvorfälle in der Brustwirbelsäule schwierig zu entfernen sein können. Ebenso herausfordernd ist es oft, der Krankheit die richtigen Symptome zuzuordnen, die zur Diagnose führen. Denn die klinischen Symptome sind sehr unterschiedlich und häufig wenig spezifisch, insbesondere bei schmerzbezogenen Symptomen, die häufig auf Muskel- oder Gelenkursachen zurückgeführt werden. Meist dominieren radikuläre Beschwerden und myelopathische Ausfälle, aber auch algetische Symptome. Der chirurgische Eingriff sollte ventral erfolgen. Die postoperative Prognose ist nach ausreichender Dekompression überwiegend gut.
Keywords: Chest pain; Diagnosis; Disk prolapse; Thoracic surgery; Thoracic vertebrae.
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